BAYİİ HARİTASI 444 55 07 ÖDÜLLERİMİZ
MENU

Sıkça Sorulan Sorular

Fazla sodyumun alınmasının engellenmesinde, sodyumun böbreklerden atılmasında içtiğiniz su size yardımcı olabilir. 

Vücudumuzda bulunan sodyumun her mineral gibi matabolizma işlevlerinde birçok görevi vardır. Vücuttaki asit baz dengesinin sağlanmasında, kasların kasılmasında ve hücrelerin elektrolit dengesinin kurulması için gereklidir. Aynı zamanda vücutta su tutma görevi de vardır. Ancak tüketim alışkanlıklarımızdan ötürü ve fazla tuz (NaCl) tüketimi ile ihtiyacımızdan fazla miktarlarda sodyum tüketmekteyiz. 

Vücutta fazla olan sodyum ise böbrekler tarafından kandan ayrılarak vücut dışına atılır. Sürekli olarak fazla sodyumu dışarı atmaya çalışan böbreklerin daha çok çalışmasına neden olur, ayrıca sodyum vücutta gereğinden fazla su tutulmasına neden olarak vücudun göz altı, el,ayak gibi kısımlarında aşırı su tutmaya bağlı olarak şişlikler görülebilir. Ayrıca kan basıncında olumsuz etkilenebilir. 

Vücudumuzdaki fazla sodyumun atılmasında en önemli öge sudur. Yeterli miktarlarda su içersek böbreklerimiz işlevlerini daha kolaylıkla sürdürebilir. Bu durumda tükettiğimiz suda bulunan sodyum miktarı da önem kazanmaktadır. Fazla sodyumun alınmasının engellenmesinde, sodyumun böbreklerden atılmasında içtiğiniz su size yardımcı olabilir, bu nedenle su tercihinizde sessiz kalmayın...

Kalsiyum doğada en fazla bulunan minerallerden biridir. Vücudumuzda ise yaklaşık olarak 2 kg kalsiyum bulunur, bu kalsiyumun

Yetişkin bir insanda yaklaşık olarak 20-25 g magnezyum bulunur. Bulunan bu magnezyumun ortalama olarak bu miktarın `’ı kemiklerimizde %’i kaslarımızda kalan kısmı ise dokularımızda bulunur. 

Magnezyum mineralinin vücudumuzda, kasların işlevinde, kemik yapımızın sağlamlığında, kalp ritminin ayarlanmasında önemli görevlere sahiptir. Kalsiyum minerali gibi vücudumuzun magnezyum deposu kemiklerimizdir. Günlük diyette yeterli miktarlarda alınmaması durumunda önemli yaşamsal aktivitelerin devam edebilmesi için vücudumuz kemiklerimizdeki magnezyumu kullanmaya başlar. Bunun sonucunda ise kemik ve dişlerimiz güçsüzleşir, vücudumuzda kemik kaybı görülebilir. Bu nedenle yetişkin bireylerin yaklaşık 300-350 mg magnezyum tüketmeleri gerekmektedir. 

Bu miktarın tamamlanması konusunda içtiğiniz su size yardımcı olabilir, bu nedenle su tercihinizde sessiz kalmayın...

pH derecesi 1-14 arasında yer alır, pH 7 nötr iken bu değerin altı asidik, üstü ise alkali olarak nitelendirilir. 

Tükettiğimiz besinler, içtiğimiz içeceklerinde bir ph değeri vardır. Özellikle yaşamın genel koşulları, bu koşulların oluşturduğu beslenme alışkanlıklarımız, asit oluşturarak sonuçta hafif alkali olan bünyemizi olumsuz yönde etkiler. 

Kanımızın pH'sı 7,35 ile 7,45 arasında bir değere sahiptir,yani hafif alkali özellik gösterir. İyi bir sindirim için mide çevresi asitik olması gerekirken, bağırsakların çevresi ideal olarak alkali olmalıdır.